Ältere Frau sitzt auf dem Sofa und lächelt, während im Vordergrund zwei Screens der App von KIND gezeigt werden.
Ältere Frau sitzt auf dem Sofa und lächelt, während im Vordergrund zwei Screens der App von KIND gezeigt werden.

KIND

A digital companion app builds stronger customer loyalty and drives higher customer lifetime value.

KIND

A digital companion app builds stronger customer loyalty and drives higher customer lifetime value.

Conversion Optimization:
40% fewer drop-offs during the purchasing process for hearing aid fittings.

Conversion Optimization:
40% fewer drop-offs during the purchasing process for hearing aid fittings.

Conversion Optimization:
40% fewer drop-offs during the purchasing process for hearing aid fittings.

Increase in Customer Satisfaction:
90% of customers feel more secure and better cared for, which markedly increases customer satisfaction.

Increase in Customer Satisfaction:
90% of customers feel more secure and better cared for, which markedly increases customer satisfaction.

Increase in Customer Satisfaction:
90% of customers feel more secure and better cared for, which markedly increases customer satisfaction.

Noticeable Relief:
The app ensures leaner processes and greater advisory quality.

Noticeable Relief:
The app ensures leaner processes and greater advisory quality.

Noticeable Relief:
The app ensures leaner processes and greater advisory quality.

Accessible Design:
Clear language and simple operation make the app particularly accessible.

Accessible Design:
Clear language and simple operation make the app particularly accessible.

Accessible Design:
Clear language and simple operation make the app particularly accessible.

KIND, a leading family business in the field of audiology and optics with over 700 specialist shops in twelve countries, places particular emphasis on high-quality products and personal consultation.


The KIND app is a digital solution that has been developed specifically to support customers digitally during the fitting of their (first) hearing aids. The aim: more successful fittings, higher customer satisfaction, and a long-term increase in hearing aid sales.

Safe start: Guided onboarding and comprehensible learning content

The KIND app makes it easier to enter the world of hearing aids with a clearly structured onboarding process and model-specific educational content. Users are guided step by step through the initial use, receiving individual tips and understandable explanations – for more security, less uncertainty, and a successful start.

Digital support for a smooth hearing aid fitting

The app supports customers in the critical phase of hearing aid adaptation – where everyday life begins and questions arise. With features like the hearing diary and personalised reminders, the app ensures better alignment between the user and the specialist shop. The result: simpler, more personalised adjustments and higher satisfaction.

Drei Screens der Hörgeräte-App von KIND. Links: Auswahlmaske für einen neuen Tagebucheintrag mit Optionen wie Gruppengespräch, Fernsehen oder Telefonieren, sowie Button „Nächster Schritt“. Mitte: Bildschirm mit personalisiertem Tipp basierend auf dem letzten Eintrag („Tricks für besseres Verstehen im Zwiegespräch“) und Bild zweier sich unterhaltender Frauen. Rechts: Übersicht der letzten Tagebucheinträge mit Symbolen, Kategorien und Datum; Button „Eintrag verwalten“.
Drei Screens der Hörgeräte-App von KIND. Links: Auswahlmaske für einen neuen Tagebucheintrag mit Optionen wie Gruppengespräch, Fernsehen oder Telefonieren, sowie Button „Nächster Schritt“. Mitte: Bildschirm mit personalisiertem Tipp basierend auf dem letzten Eintrag („Tricks für besseres Verstehen im Zwiegespräch“) und Bild zweier sich unterhaltender Frauen. Rechts: Übersicht der letzten Tagebucheinträge mit Symbolen, Kategorien und Datum; Button „Eintrag verwalten“.
Drei Screens der Hörgeräte-App von KIND. Links: Auswahlmaske für einen neuen Tagebucheintrag mit Optionen wie Gruppengespräch, Fernsehen oder Telefonieren, sowie Button „Nächster Schritt“. Mitte: Bildschirm mit personalisiertem Tipp basierend auf dem letzten Eintrag („Tricks für besseres Verstehen im Zwiegespräch“) und Bild zweier sich unterhaltender Frauen. Rechts: Übersicht der letzten Tagebucheinträge mit Symbolen, Kategorien und Datum; Button „Eintrag verwalten“.
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More service comfort: caregiver routines and appointment booking via app

The KIND app reliably reminds you of important care routines and allows for easy booking of service appointments – anytime and anywhere. This ensures the optimal functioning of hearing aids, while relieving audiologists and providing customers with consistently supported service.

Kachel mit Titel „Reinigen Sie Ihre Hörgeräte“, Hinweis auf nächste Reinigung „in 29 Tagen“ sowie Button „Jetzt erledigen“ und Link zur Pflegeroutine.
Kachel mit Titel „Reinigen Sie Ihre Hörgeräte“, Hinweis auf nächste Reinigung „in 29 Tagen“ sowie Button „Jetzt erledigen“ und Link zur Pflegeroutine.
Kachel mit Titel „Reinigen Sie Ihre Hörgeräte“, Hinweis auf nächste Reinigung „in 29 Tagen“ sowie Button „Jetzt erledigen“ und Link zur Pflegeroutine.
Smartphone-Screen mit Servicetermin-Details für eine Reinigung und Funktionskontrolle am [Datum] in [Stadt], inklusive Adresse, Uhrzeit, Dauer und Buttons für Terminverschiebung oder -absage.
Smartphone-Screen mit Servicetermin-Details für eine Reinigung und Funktionskontrolle am [Datum] in [Stadt], inklusive Adresse, Uhrzeit, Dauer und Buttons für Terminverschiebung oder -absage.
Smartphone-Screen mit Servicetermin-Details für eine Reinigung und Funktionskontrolle am [Datum] in [Stadt], inklusive Adresse, Uhrzeit, Dauer und Buttons für Terminverschiebung oder -absage.

Central interface of the omnichannel strategy

The KIND app is a central component of the omnichannel strategy, which seamlessly connects digital and physical touchpoints to create a consistent customer experience. As a digital interface, the app enhances personal advice in the specialist shop with smart services such as fitting guidance, care routines, and appointment booking – thereby strengthening customer loyalty and competitiveness in the digital age.

Grafik in Form eines horizontalen Unendlichkeitssymbols mit Farbverlauf von Dunkelblau zu Hellblau. Die Schleife ist in die Abschnitte aufgeteilt "Unaware", "Aware", "Consideration", Evaluation", "Decision", "On-board", "Adoption", "Value Realization", "Loyalty", "Advocacy".
Grafik in Form eines horizontalen Unendlichkeitssymbols mit Farbverlauf von Dunkelblau zu Hellblau. Die Schleife ist in die Abschnitte aufgeteilt "Unaware", "Aware", "Consideration", Evaluation", "Decision", "On-board", "Adoption", "Value Realization", "Loyalty", "Advocacy".
Grafik in Form eines horizontalen Unendlichkeitssymbols mit Farbverlauf von Dunkelblau zu Hellblau. Die Schleife ist in die Abschnitte aufgeteilt "Unaware", "Aware", "Consideration", Evaluation", "Decision", "On-board", "Adoption", "Value Realization", "Loyalty", "Advocacy".

Accessible design for the best possible user experiences

With our user-centred UX/UI approach, we have designed the KIND app not only to be intuitive but also accessible – verified according to current WCAG standards.


From June 2025, the Disability Accessibility Strengthening Act (BFSG) will come into effect. Our Accessibility Check provides you with a sound analysis and clear recommendations – for digital products that are legally secure and accessible to all.

Screen-Ansicht der barrierearm gestalteten Hörgeräte-Service-App von KIND mit zwei Bereichen. Links: Übersicht geplanter und vergangener Servicetermine im Fachgeschäft, z. B. im Oktober 2022 und 2023, jeweils mit Datum, Uhrzeit, Symbolen und Statusanzeige. Unten Auswahl für Zusatzservices und Button „Neuer Termin“. Rechts: Detailansicht zwei Kärtchen mit Angabe zu den Farbkontrasten, „Status Quo: 2.42“ und „Anpassung: 7.13“, letzteres mit grünem „AAA Pass“-Label.
Screen-Ansicht der barrierearm gestalteten Hörgeräte-Service-App von KIND mit zwei Bereichen. Links: Übersicht geplanter und vergangener Servicetermine im Fachgeschäft, z. B. im Oktober 2022 und 2023, jeweils mit Datum, Uhrzeit, Symbolen und Statusanzeige. Unten Auswahl für Zusatzservices und Button „Neuer Termin“. Rechts: Detailansicht zwei Kärtchen mit Angabe zu den Farbkontrasten, „Status Quo: 2.42“ und „Anpassung: 7.13“, letzteres mit grünem „AAA Pass“-Label.
Screen-Ansicht der barrierearm gestalteten Hörgeräte-Service-App von KIND mit zwei Bereichen. Links: Übersicht geplanter und vergangener Servicetermine im Fachgeschäft, z. B. im Oktober 2022 und 2023, jeweils mit Datum, Uhrzeit, Symbolen und Statusanzeige. Unten Auswahl für Zusatzservices und Button „Neuer Termin“. Rechts: Detailansicht zwei Kärtchen mit Angabe zu den Farbkontrasten, „Status Quo: 2.42“ und „Anpassung: 7.13“, letzteres mit grünem „AAA Pass“-Label.

Our contribution to the development of the KIND app

With our design and consulting standard DIaaS® (Design Innovation as a Service), we combine collaborative workflows, strategic thinking, and user-centered design to create tailored, future-proof solutions.

Analysis & Research

In-depth investigation of customer needs as a basis for user-centred app development.

UX/UI Design

Designing an intuitive and accessible customer experience according to modern UX/UI principles for maximum user-friendliness.

Accessibility audits

Conducting accessibility checks to ensure compliance with legal requirements and inclusive use.

Design System Development

Extension of the digital style guide to a flexible design system for consistent and efficient further development of the app.

Let's move your project forward together!

We look forward to your challenge.

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Nico

Managing Partner DAYONE

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